|
Obiectivul general al
proiectului ”Egalitate la angajare şi la locul de muncă – Campanie de
informare şi conştientizare în vederea schimbării atitudinii sociale şi
a stereotipurilor la angajare şi la locul de muncă” a vizat creşterea
nivelului de informare şi conştientizare a fenomenului de discriminare
pe piaţa muncii din România, atât în rândul angajatorilor, cât şi în
rândul angajaţilor, în vederea schimbării atitudinii sociale şi
stereotipurilor la angajare şi la locul de muncă.
În urma activităţii din cadrul proiectului a fost înfiinţată asociaţia
“Observatorul Social din România”, asociaţie ce va continua activitatea
de cercetare şi informare în domeniul egalităţii de şanse.
Manualul de Incluziune Socială pentru Firme este primul şi singurul
manual de profil din România şi are drept scop prezentarea problematicii
discriminării pe piaţa muncii pentru angajatori, în scopul evidenţierii
efectelor negative ale acesteia şi propunerii unor recomandări concrete,
bazate pe exemple de practici pozitive la nivel european, pe care
angajatorii să le pot pune în practică la locul de muncă.
În urma succesului cursurilor desfăşurate în cadrul proiectului a fost
introdus în premieră în România un curs de “Egalitate la angajare şi la
locul de muncă” în planul de învăţământ al programului de master
“Managementul Resurselor Umane”, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă
Socială, Universitatea din Bucureşti.
Activitatea de cercetare derulată pe întreaga durată a proiectului s-a
finalizat cu o serie de studii şi 2 barometre de incluziune socială,
primele de acest gen din România. Elementele noi sunt designul şi
construirea instrumentelor de cercetare care au fost conceput exclusiv
de echipa proiectului.
Mesajul unic al campaniei a fost adaptat pentru fiecare categorie
vulnerabilă în parte, dar se adresează în acelaşi timp şi publicului
larg. Întreaga campanie, spoturile radio şi TV, dar şi materialele
publicitare au fost difuzate după un plan media bine definit, pentru a
atinge grupurile ţintă vizate.
În special prin intermediul cursurilor, dar şi al campaniei s-a menţinut
o relaţie directă cu publicul ţintă, respectiv o relaţie indirectă cu
populaţia.
|
În primul
an de implementare a proiectului s-au organizat cursuri pentru
următoarele categorii de participanţi:
Angajaţi – 100 de participanţi. Cursurile s-au desfăşurat într-o locaţie
unică, în două serii consecutive, fiecare serie cu câte două grupe de
cursanţi simultan;
Viitori angajaţi (studenţi) – 100 de participanţi. Cursurile s-au
desfăşurat într-o locaţie unică, în două serii consecutive, fiecare
serie cu câte două grupe de cursanţi simultan;
În al doilea an de
implementare a proiectului s-au organizat cursuri pentru următoarele
categorii de participanţi:
Manageri – 100 de participanţi. Cursurile
au fost programate să se deruleze în trei locaţii din Bucureşti, Iaşi şi
Cluj-Napoca
Specialişti în incluziune socială – 50 de
participanţi. Cursul s-a desfăşurat într-o locaţie unică, cu două grupe
de cursanţi simultan
Viitori angajaţi (studenţi) – 100 de
participanţi. Cursurile au fost programate să se deruleze la cele trei
universităţi partenere în proiect: Universitatea din Bucureşti,
Universitatea Al. I. Cuza din Iaşi şi Universitatea Babeş Bolyai din
Cluj-Napoca
Angajaţi – 50 de participanţi. Cursul s-a
desfăşurat într-o locaţie unică, cu două grupe de cursanţi simultan;
Titlul proiectului: |
“Egalitate
la angajare
şi
la locul de muncă – Campanie de informare
şi
conştientizare
în vederea schimbării atitudinii sociale
şi
a stereotipurilor la angajare
şi
la locul de muncă” |
Domeniul Major de interventie: |
Îmbunătăţirea accesului şi a participării grupurilor vulnerabile
pe piaţa muncii |
Durata proiectului: |
Decembrie 2009- Noiembrie 2011 |
Contributia FSE: |
6.742.084.44 RON |
Bugetul total: |
7.527.700
RON |
Participanti: |
500 |
Tara: |
România |
Organizatie: |
Universitatea din Bucureşti |
Detalii de contact: |
www.observatorul-social.ro
;
panzaru@unibuc.ro |
|